Kort beskrivelse: Det kan være svært at løfte en hel stribe arbejdsmiljø-tiltag samtidigt. Derfor kan en virksomhed vælge at bruge en mere kampagneorienteret tilgang til et tema, når man først har fået identificeret, hvor der skal sættes ind. Metoden kan omfatte materialer, målinger og bred kommunikation.
Proces: Når det er besluttet, hvilket arbejdsmiljøtema, det er relevant at sætte fokus på, lader man alle virksomheden vide, hvad kampagnen drejer sig om. Man vil kunne lægge ud med en arbejdsmiljødag, lave en kampagneuge, hænge materialer op i skurvognene, lave runderinger med fokus på emnet og lave målinger eller afstemninger, som beskriver udviklingen over tid. Temaer for kampagnen kan fx være: Støv, Orden & ryddelighed, Støj, Tunge løft mv.
Erfaringer: Større virksomheder
Effekt: Medarbejderne får fælles erfaringsgrundlag, øget viden og en oplevelse af, at der er fælles interesse i at udvikle på arbejdsmiljøindsatsen.