”Less is More”

Kort beskrivelse: En tilgang, som – ligesom flere andre tiltag – handler om at fokusere på nogle få ting i arbejdsmiljøet, som man ønsker at forbedre. Filosofien er, at ved at koncentrere sig om få ting, så opnår man også større resultater.

Proces:  Virksomheden vælger et område, som man vil fokusere på i arbejdsmiljøindsatsen – gerne i samarbejde med medarbejderne. Der kommunikeres løbende omkring indsatsen – og der følges op.

(Se tilsvarende under bl.a. ”Mikro-kampagner” og ”Fokusér på et enkelt arbejdsmiljøområde”)

Erfaringer: Arbejdstilsynet oplever en god effekt af tiltag, som bygger på ”Less is More”. Det bliver simpelthen mere overskueligt for virksomheder og medarbejdere.

Effekt: Kan hurtigt operationaliseres – og få effekt.

Fakta

Temaer: Kampagne

Anvendelse: Byggeplads og virksomhed

Link til yderligere uddybning: