”Styr på de tekniske hjælpemidler”

Kort beskrivelse: En mappe eller et dokument, som holder styr på, hvor de tekniske hjælpemidler og værnemidler befinder sig, deres status for eftersyn og beskaffenhed, brugervejledning og andet relevant. Ofte er der tale om en elektronisk ’log-bog’, som kan knyttes til virksomhedens app eller intranet.

Proces:  Virksomhedens hjælpe- og værnemidler indskrives digitalt med alle de relevante informationer, som knytter sig til brug og beskaffenhed. Det digitale dokument holder status på placering, udlån, eftersyn mv.

Erfaringer: Mindre og mellemstore virksomheder.

Effekt: Sikrer at medarbejderen oftere får gjort brug af tekniske hjælpemidler og de rette værnemidler. Det øger bevidstheden for sikkerhed og arbejdsmiljø, sikrer eftersyn og fejlmeldinger – og får dokumenteret brug og behov for hjælpemidlerne.

Fakta

Temaer: Kommunikation, ledelse

Anvendelse: Virksomhed

Yderligere inspiration: