Brug af Tjeklister

Brug af Tjeklister

Kort beskrivelse: Tjeklister er en simpel måde at samle de vigtigste elementer, som tilsammen udgør en egentlig arbejdsopgave. Også i forhold til arbejdsmiljø. Tjeklisten er et fysisk eller digitalt afkrydsningsskema, som guider medarbejder eller leder igennem...
”Styr på de tekniske hjælpemidler”

”Styr på de tekniske hjælpemidler”

Kort beskrivelse: En mappe eller et dokument, som holder styr på, hvor de tekniske hjælpemidler og værnemidler befinder sig, deres status for eftersyn og beskaffenhed, brugervejledning og andet relevant. Ofte er der tale om en elektronisk ’log-bog’, som kan knyttes...
Nedbryd sprogbarrieren i arbejdsmiljøet

Nedbryd sprogbarrieren i arbejdsmiljøet

Kort beskrivelse: Ved aktivt at nedbryde sprogbarrieren og inddrage udenlandske medarbejdere i arbejdsmiljøarbejdet på lige fod med øvrige medarbejdere, får virksomheden skabt en større forståelse for danske regler og den eksisterende sikkerhedskultur. Det kan være...
Elektronisk ordreseddel

Elektronisk ordreseddel

Kort beskrivelse: Er et fysisk eller digitalt dokument, som udfyldes i forbindelse med den enkelte ordre eller arbejdsopgave. Indrettes som en fast formular, hvor der kan indgå forskellige elementer som: Materiale-forbrug, værktøj, værnemidler, tekniske hjælpemidler,...
”Ledelsen går forrest”

”Ledelsen går forrest”

Kort beskrivelse: Uanset om det drejer sig om psykisk eller fysisk arbejdsmiljø, så betyder det meget for sikkerhedskulturen, medarbejdernes adfærd og for det systemiske arbejdsmiljø, at lederen går forrest som rollemodel. Der er i sig selv ikke tale om en metode...